Que postura debe tomar un artista nun momento de crise?: “Ay Carmela”, de Tito Asorey

Tito Asorey pon en marcha a temporada da peza “Ay Carmela”, na que dirixe a Melania Cruz e Josito Porto. Tanto Asorey como Cruz son alumnos da Esad de Galicia, el de dirección e ela de Interpretación. A peza teatral é unha adaptación do texto de Sanchís Sinisterra e unha aproximación á Galicia do ano 38 e en cada actuación ao lugar onde actuan.
“Para nós era importante a visión da morte que ofrece Sanchís Sinisterra. Hai moito contacto entre a vida e a morte na obra. A peza estructurase dacordo ás aparicións da morta, Carmela, ao seu amante, Paulino, e revive os momentos nos que ela morreu”, explica Tito Asorey.

Que destacarías do proceso de creación?

Tentamos facer o texto actual. Por iso, como sempre intento empezar os proxectos sobre unha pregunta, neste caso foi: Que posición deberían tomar os artistas nun momento de crise?

Os personaxes, artistas populares pero artistas, reflexionan sobre a postura acomodaticia, de connivencia co poder. Deixas ao lado a ética para facer o que che pidan ou tomas unha postura consecuente coas tuas ideas, coa tua ética? Paulino adopta a primeira postura e Carmela nun momento determinado ponse do lado dos perdedores e renuncia a ser titere dos poderosos.

Nós intentamos facer unha reflexión. A resposta é a que o público se dea.

Eu non creo no concepto de heroe. Pero creo que hai que tomar unha postura crítica fronte ao que pasa. Agora é unha época de transformación do mundo, unha crise económica e de ideas. É un momento no que debe tomarse unha postura clara. Tratase de reflexionar sobre o que pasa. O Teatro é un laboratorio do ser humano, onde se pode ver como funciona o ser humano coas suas contradiccións.

Que dificultades atopastes?

É a primeira montaxe profesional que fago, ainda que levo dirixindo dez anos grupos de rapaces e xovenes. Debía conxugar esa bagaxe dun teatro máis social co teatro máis profesional, no cal o máis importante é o producto final. O proceso importa sempre e ademais ten que reflexarse no resultado final.

E cal é ese resultado?

É un resultado moi positivo. Creouse un grupo de traballo moi activo entre os actores, moi ilusionados co proxecto. Todos estabamos convencidos de que era interesante. Todos estabamos superimpricados. É un proxecto que nace sobre todo da ilusión e que produce Teatro do Adro, de Josito Porto, e conta coa axuda da productora Escénate, de Madrid. 

As próximas datas na Rede Galega de Teatros neste 2011 son: 

06-02 /20.00 h. A Rúa- Centro Cultural Avenida

26-02 /21.00 h. O Carballiño- Auditorio Municipal

12-03 / 20.15 h. Cee- Salón de Actos do Concello

19-03 / 20.00 h. Redondela- Multiúsos da Xunqueira

26-03 / 20.00 h. Betanzos- Aula Municipal de Cultura

01-04 / 21.00 h. Santiago de Compostela- Teatro Principal

02-04 / 21.00 h. Santiago de Compostela- Teatro Principal

07-04 / 20.30 h. Ourense- Teatro Principal

15-04 / 21.30 h. Lalín- Novo Salón Teatro

30-04 / 20.00 h. Narón- Pazo da Cultura

06-05 / 20.30 h. Culleredo- Edificio de Servizos Múltiples

 

About follasvolandeiras

Boletín da Escola Superior de Arte Dramática de Galicia. Palabras clave: teatro, escena, acción, dramaturxia, dirección, espectáculo.
Estas entrada foi publicada en Acontecementos coas etiquetas , , , , , , , , , , , , . Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s